A landing page haszna és alapvető ismérvei
Mi az a landing page, és miért érdemes tudatosan foglalkoznia vele minden sikerorientált vállalkozásnak? Miként segítheti elő a marketing szempontú és az értékesítési célokat, illetve milyen kritériumoknak kell megfelelnie? A cikkből máris megismerhetők a részletek.
Kezdjük a landing page lényegének és hasznosításának tisztázásával
A landing page alatt azt a felület értjük, ahová a látogatók egy-egy hirdetésből átkattintanak. Gyakorlatilag a honlapunk célzott aloldaláról van szó, amely egyébiránt közvetlen módon, a főoldalon böngészve nem érhető el.
Speciálisan az adott funkcióhoz készül tehát, dedikáltan a hirdetés mondandójához és tartalmához igazítva. Függetlenül attól, hogy Adwords, Etarget vagy egyéb hirdetésről van szó. Jellegét tekintve a landing rövid, tűpontos, illetve lényegre törő információkat tartalmaz.
Akárcsak egy MiniCRM féle CRM szoftver esetében elmondható, úgy a landing page kapcsán is kijelenthető, hogy ma már szinte nélkülözhetetlen összetevője a céges szintű eredményességnek. Emiatt nem árt tisztázni azt sem, hogy milyen kritériumok társíthatók hozzá.
Mi minden mondható el egy hatékonynak számító landing page kapcsán?
Mindenekelőtt oda kell rá figyelni, hogy a landing oldal főcíme összefüggésben álljon a hirdetéssel. Elvégre nem lehet cél a látogatók megtévesztése, mert azzal csak az idő előtti oldalelhagyások száma emelkedne meg drasztikusan.
Egy-egy ilyen aloldalon érdemes tömör, rövid, lényegre törő címeket és érthető szövegeket használni. Legyen a cél az, hogy a látogató másodperceken belül rájöjjön, miért is fontos számára maradni az oldalon.
A landing hatékonysága végett cselekvésre ösztönző kiemelt lépéseket, gombokat is érdemes beiktatni. Lehetőleg szellős, átlátható struktúrába építve. Az úgynevezett konverziós cél pedig lehet akár a feliratkozás, az ajánlatkérés vagy például egy bizonyos értékű vásárlás is.
Amire egy landing page megalkotásakor szintén nem árt odafigyelni
Egy-egy landing page esetében akkor működhet a hatékonyság, hogyha egyetlen célon sikerül tartani a fókuszt. Ezért nem célravezető az oldalt olyan linkekkel telepakolni, amelyek csak másfelé terelnék a látogatót.
A szöveges tartalmakat erősen javasolt vizuálisan is megtámogatni. Design elemekkel, fotókkal, akár videó beágyazásával. Minél inkább sikerül bizalmat építeni az oldal segítségével, annál nagyobb eséllyel valósulhat meg a remélt konverziós cél.
Ami pedig a landing page hosszát illeti, ezt érdemes a konverziós cél nagyságához igazítani. Minél komolyabb elköteleződést kérünk a látogatótól, annál több szövegre és tartalomra lehet szükség a bizalom elnyerése végett.
Feliratkozásnál, kisebb elköteleződéssel járó konverziós céloknál viszont nem kell túlbonyolítani a dolgot, egy rövid, de annál erősebb landing is elvezethet a vágyott célokhoz.
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)