Hogyan találj munkaerőt a mezőgazdaságban?
Bár sokszor mindannyian vágyunk a szabadba, és jólesik néha egy kis fizikai munkát végezni, a mezőgazdasági ágazat komoly munkaerő-hiánnyal küzd.
Ez köszönhető egyrészt a modern, elkényelmesedett életmódnak, de annak is, hogy sokaknak csak a régi filmekből vannak elképzeléseik a mezőgazdasági területen végzett munkáról, és az ágazat munkaköreit az innen ismert, nem túl szimpatikus feladatokkal azonosítják.
Mit tehetünk munkáltatóként, hogy be tudjuk tölteni az üres pozíciókat agrár területen? Erre a kérdésre keressük most a választ.
Kommunikáció, online marketing
A legfontosabb feladat az álláskeresők korrekt tájékoztatása és a modern mezőgazdasági feladatok bemutatása, amelyekkel eloszlathatod az esetleges tévhiteket, és pontos képet alakíthatsz ki a potenciális jelentkezőkben a munkakörökről – online marketing eszközök segítségével.
Ehhez nemcsak szöveges, de vizuális anyagokat, sőt videókat is használhatsz, hiszen videó készítéssel lehet leghatékonyabban, legérzékletesebben bemutatni a különféle folyamatokat, körülményeket, és arra is alkalmas ez a tartalomtípus, hogy meghozd az érdeklődők kedvét a jelentkezéshez.
Ismerd a célcsoportot, és szabd rájuk az üzeneteidet!
Fontos kiemelt figyelmet fordítani arra, hogy a kommunikáció mindig a célszegmensre szabott legyen.
Mindig gondold át, milyen emberek jelentkezését várod az adott munkakörbe, mi jellemzi őket, és hogyan, milyen csatornán keresztül tudod őket a leghatékonyabban elérni, megszólítani!
Akár egy önálló karrieroldalt is létrehozhatsz, amely minden szükséges információt tartalmaz az érdeklődők számára, ráadásul jelentősen lerövidíti a kiválasztás folyamatát.
Egyéb employer branding eszközök
Érdemes az employer branding vagyis a munkáltatói márkaépítés minél több eszközét alkalmazni a sikeres toborzási folyamatok (és a munkaerő megtartása) érdekében.
Nemcsak az agrár ágazatot kell szimpatikussá tenni az álláskeresők számára, hanem konkrétan a cégedet is! Ne feledd, hogy a munkaerőpiacon legalább olyan éles verseny zajlik a legjobb munkatársakért, mint a termékek és szolgáltatások piacán a vevőkért!
A cél érdekében bevethetsz cégbemutató videókat és image filmeket, felturbózhatod a kommunikációdat munkáltatói értékígérettel, amelyet jelenlegi munkatársaid pozitív visszajelzései alapján állíthatsz össze!
Az is fontos, hogy megbízhatónak és hitelesnek lássanak a potenciális jelentkezők, amit elérhetsz a vállalati értékkommunikációval, szuper blogbejegyzésekkel, szakértői interjúkkal, izgalmas podcastekkel és jól sikerült videós tartalmakkal.
Tartsd szem előtt tartsd munkatársaid elégedettségét is, hiszen sokszor nemcsak az új kollégák megszerzése okoz gondot, hanem a meglévők megtartása is!
Bármely eszközök kombinációját választod, mindig figyelj a konzisztens brandépítésre, vagyis arra, hogy a különféle felületeken a kommunikációd, az arculati elemek, szlogenek stb. egységesen jelenjenek meg!
Ha pedig segítségre van szükséged, keress fel egy online marketing ügynökséget!
Kép forrása: Unsplash.com / Szerző: Randy Fath
Hirdetés (X)