Így lehet egy vezető sikeres!
A munkahelyi környezet hangulata nagyban befolyásolja a teljesítményünket, a kreativitásunkat, a munkánk minőségét és azt, hogy szívesen járunk-e be dolgozni. Ezen feltételek megteremtésében hatalmas szerepe van a vezetőnek, akit gyakran könnyen hibáztatunk, ám a munkakörével kapcsolatos kihívásokba kevéssé gondolunk bele.
Pedig ebben a pozícióban dolgozni korántsem könnyű. Nézzük most meg, hogyan lehet valaki egyszerre sikeres, hatékony és közkedvelt vezető!
Vezetőnek lenni nem egyszerű
Manapság a vezetőváltás nem egy kiszámítható és előre tervezett folyamat. Sokszor egy sürgős helyzet és az elkerülhetetlen változások velejárója, így az új pozícióra szinte még készülni sem lehet. A frissen kinevezett vezetők fejlesztése azonban hatékonyan megoldható egy erre szolgáló, vezetőképzési programon való részvétellel, a Concordia Kft. szervezésében.
A vezető első 100 napja elnevezésű program a tapasztalt, több pozícióváltást átélt személyek számára is hasznos lehet. A friss vezetők több mint fele bizony nem válik be és gyakran számolnak be arról, hogy nem kapnak elegendő támogatást új munkakörükben, így a magabiztosságuk is csorbát szenved.
A kezdeti időszakban jelentkező stresszt és bizonytalanságot nem könnyű kezelni még a tapasztaltabbaknak sem. Hiszen azok a módszerek és megoldások, amelyek a korábbi pozícióban beváltak, nem biztos, hogy most is működni fognak.
Az új vezetővel kapcsolatos kockázatok
Az, ha az új vezető nem elég magabiztos az új pozíciójában, számos problémát hozhat magával. Elhúzódhat például a döntéshozatal folyamata, a projektek könnyen elhalhatnak, a csapat pedig csalódottá és bizonytalanná válhat.
Redukálódhat a team együttműködési képessége, megjelenhet a széthúzás a csapattagok között, ami pedig félreértésekhez és csökkenő hatékonysághoz vezethet. Végső soron pedig akár a fluktuáció is megjelenhet.
Így legyen magabiztos az indulás
Annak érdekében, hogy az említett negatívumok ne, vagy csekélyebb mértékben következzenek be, már a vezetői szék elfoglalása előtt érdemes alaposan átgondolni az adott helyzetet. Az illetőnek meg kell vizsgálnia saját hozzáállását a pozícióhoz, a váltás körülményeit, a motivációját és a környezetére gyakorolt hatását is.
Ha mindez megtörtént, sor kerülhet az első napok, hetek megtervezésére, az előd munkájának megismerésére, a munkatársakkal való kapcsolódásra, illetve az adott terület feltérképezésére. Ezt követően következhet a jövőbeni célok meghatározása, ezzel összhangban pedig a szükséges intézkedések megtétele.
Minél nagyobb támogatást kap egy vezető ebben a nehéz kezdeti időszakban, annál magabiztosabb lesz, ez pedig a beosztottai biztonságérzetét, ezzel együtt teljesítményét is növeli majd.
Kép forrása: Pexels.com
Hirdetés (X)