Támogatott tartalom

Nyáron se feledkezzünk meg az immunerősítésről!

Közeleg a nyár, ilyenkor a többségnek már a nyaralás és a szabadság körül forognak a gondolatai. Az immunerősítést pedig sokan kifejezetten téli feladatnak tartják, hisz ilyenkor van a megfázás szezonja.

Ám jó, ha tudjuk, hogy nyáron is bármikor el lehet kapni egy-egy makacs náthát vagy torokgyulladást, nem beszélve a komolyabb fertőző betegségekről, melyek jelentkezhetnek akár pont a nyaralás ideje alatt is.

Épp ezért nyáron sem szabad elhanyagolni az immunrendszer karbantartását, amihez figyeljünk oda az alább felsoroltakra.

1. Fogyasszunk vitaminokat, immunerősítő készítményeket!

Azt mindenki tudja, hogy a vitaminpótlás nagyon fontos, de nyáron hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, mondván ilyenkor úgyis több zöldséget és gyümölcsöt eszünk.

Ám még általuk sem viszünk be annyit a szervezetünkbe, amennyire szükség volna, így célszerű ilyenkor a természetes immunerősítést elősegítő étrend-kiegészítőket fogyasztani, például a Myrobalan vegán kapszuláit, melyet a tibeti gyógyászat gyógyszerkészítési elve alapján állítottak össze.

Az immunerősítést szolgálhatják az olyan gyógynövények, mint például az álombogyó, ázsiai gázló vagy a kínai csüdfű. Mellettük érdemes még C- és D-vitamint fogyasztani, de a Himalája különleges ásványa, a shilajit is remek immunerősítő hatással bír.

A táplálékkiegészítőket fogyasszuk napi rendszerességgel, és ne felejtsük el magunkkal vinni a nyaralásra sem! Érdemes becsomagolni melléjük egy doboz probiotikumot is, hiszen egyes országokban a helyi ételek, illetve az ivóvíz minősége megterhelő lehet az emésztőrendszerünk számára, így jó, ha támogatjuk a bélflóránk egészségét.

2. Töltsünk minél több időt a szabadban, aktívan!

Télen valóban kellemesebb volt a meleg szobában a kanapén üldögélni, mint kint időzni a borongós, szürke, hideg időjárásban. De mindjárt itt a nyár, a kifogások ideje pedig lejárt, irány a természet!

A napfény hatására a szervezetünkben D-vitamin termelődik, a fizikai aktivitás és a friss oxigén pedig a testünk minden sejtjére jó hatással van. Bár szakítsunk időt a pihenésre is, de azért ne csak napozzunk a strandon reggeltől estig, hanem iktassunk be némi testmozgást is!

A futás, a séta és a kerékpározás minden évszakban remek mozgásforma, de most jöhetnek az olyan tipikusan nyári sportok is, mint a strandröplabda, az úszás vagy akár a tollaslabdázás. A kirándulás is kiváló program, az erdőben ráadásul a levegő is sokkal tisztább.

3. Szánjunk időt a pihenésre is!

A túlhajszolt életmód gyengíti az immunrendszert, ezért ügyeljünk arra, hogy biztosítsuk a kellő mennyiségű pihenést. A szabadság vagy a nyaralás alatt iktassunk be néhány olyan napot is, amikor nem csinálunk semmi különöset, csak olvasgatunk, pihenünk, meditálunk.

Nagy szükség van az efféle passzív elfoglaltságokra is ahhoz, hogy kiegyensúlyozottak maradjunk. Persze ettől még ugyanúgy oda kell figyelni az étkezésre, és arra, hogy pótoljuk a szükséges vitaminokat. Együnk sok szezonális friss gyümölcsöt és zöldséget, de mellette ne feledkezzünk meg az immunerősítő készítmények fogyasztásáról sem!

Hirdetés (X)

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom

Comments are closed.